طراح طراح .

طراح

ورودي آشپزخانه اپن

 

ورودي آشپزخانه اپن:



مفهوم آشپزخانه اوپن در طراحي خانه مدرن محبوبيت زيادي به دست آورده است و انتقالي يكپارچه و جذاب بين آشپزخانه و فضاهاي نشيمن را ارائه مي دهد. ورودي آشپزخانه اپن نقش مهمي در تعريف جريان كلي و زيبايي شناسي خانه دارد. در اين مقاله، ايده ها و نكات مختلفي را بررسي خواهيم كرد تا ورودي آشپزخانه اپن شما را به نقطه كانوني بصري جذاب و كاربردي در فضاي زندگي خود تبديل كنيد.

پوشاندن ورودي آشپزخانه اپن با كفپوش:


از كفپوش براي تعريف بصري ورودي آشپزخانه اپن خود استفاده كنيد. استفاده از مواد متفاوت يا كاشي هاي طرح دار را براي علامت گذاري انتقال از فضاي نشيمن به فضاي آشپزخانه در نظر بگيريد. اين مرزبندي ظريف با حفظ ظاهري منسجم، حس تمايز بين اين دو ناحيه را ايجاد مي كند.

يك راهروي باز را در آغوش بگيريد:


اگر فضا اجازه مي دهد، نصب يك طاق باز را به عنوان ورودي آشپزخانه خود در نظر بگيريد. يك راهروي طاق نما، حسي از ظرافت و جذابيت را به فضا مي‌افزايد و در عين حال احساسي باز و متصل را حفظ مي‌كند. همچنين امكان جابجايي آسان بين فضاي نشيمن و آشپزخانه را فراهم مي كند و جريان كل خانه را افزايش مي دهد.

استفاده از جزيره  در ورودي آشپزخانه اپن:


يك جزيره آشپزخانه با مكان مناسب مي تواند به عنوان يك جداكننده طبيعي بين فضاي نشيمن و آشپزخانه عمل كند. فضاي ذخيره سازي و پيشخوان اضافي را فراهم مي كند در حالي كه مرز واضحي بين دو منطقه ايجاد مي كند. جزيره اي شيك و كاربردي را انتخاب كنيد كه طراحي كلي آشپزخانه اوپن شما را تكميل كند.

يك درب انبار كشويي بگنجانيد:


براي كساني كه به دنبال يك لمس روستايي تر يا الهام گرفته از خانه هاي مزرعه هستند، درب انبار كشويي مي تواند گزينه اي منحصر به فرد و چشم نواز براي ورودي آشپزخانه اوپن شما باشد. درب انبار نه تنها به شخصيت و جذابيت مي افزايد، بلكه انعطاف پذيري براي بسته شدن آشپزخانه در صورت تمايل را نيز فراهم مي كند.

ايجاد يك Drop Zone عملكردي:


ورودي آشپزخانه اپن يك نقطه ايده آل براي ايجاد يك منطقه افت عملكردي است. براي آويزان كردن كت ها، كيف ها و كليدها، قلاب ها يا يك سازمان دهنده ديواري نصب كنيد تا فضا را مرتب و منظم نگه داريد. براي راحتي بيشتر، يك جاكفشي يا يك نيمكت كوچك اضافه كنيد.

استفاده از رنگ هاي روشن و خنثي درورودي آشپزخانه اپن


رنگ هاي روشن و خنثي را براي ديوارها و مبلمان نزديك در ورودي آشپزخانه اپن انتخاب كنيد. رنگ هاي روشن باعث ايجاد حس باز بودن و روشنايي مي شوند و باعث مي شوند فضا بزرگتر و جذاب تر به نظر برسد. براي اضافه كردن شخصيت و گرما، از رنگ‌هاي تزئيني و لوازم جانبي استفاده كنيد.

سبزي را اضافه كنيد:


گياهان داخلي را در نزديكي ورودي اپن آشپزخانه معرفي كنيد تا حسي از طبيعت و زندگي را به فضا بياوريد. گياهان نه تنها هوا را تصفيه مي كنند بلكه يك عنصر تازه و پر جنب و جوش به دكوراسيون كلي مي افزايند. گياهان كم نگهداري را انتخاب كنيد كه در محيط آشپزخانه رشد مي كنند.

نصب نور مناسب:


نورپردازي مناسب در ورودي آشپزخانه اپن براي ايجاد فضايي دلپذير ضروري است. چراغ هاي آويز يا يك لوستر را در بالاي جزيره آشپزخانه يا ناهارخوري نصب كنيد تا هم نورپردازي كاربردي و هم تزئيني داشته باشيد. از كليدهاي ديمر براي تنظيم نور با توجه به زمان روز و حالتي كه مي خواهيد تنظيم كنيد استفاده كنيد.

نمايش آثار هنري يا قطعات تزئيني:


نمايش آثار هنري يا قطعات تزئيني در نزديكي ورودي آشپزخانه اوپن مي‌تواند يك لمس شخصي ايجاد كند و به عنوان آغازگر گفتگو براي مهمانان باشد. قطعاتي را انتخاب كنيد كه مكمل سبك آشپزخانه شما باشد و منعكس كننده سليقه و شخصيت شما باشد.

دوري از شلوغي و آشفتگي در ورودي آشپزخانه اپن:


در نهايت، ورودي آشپزخانه اپن را بدون شلوغي و منظم نگه داريد. از شلوغي بيش از حد فضا با وسايل يا اثاثيه غير ضروري خودداري كنيد. در عوض، روي تركيب عناصر ضروري كه عملكرد و زيبايي شناسي منطقه را بهبود مي بخشد، تمركز كنيد.

در پايان، ورودي آشپزخانه اپن يك عنصر طراحي مهم است كه لحن كل فضاي زندگي شما را تعيين مي كند. با تعريف فضا با كفپوش، گنجاندن يك طاق باز يا استفاده از جزيره آشپزخانه، مي توانيد يك انتقال بدون درز بين فضاي نشيمن و آشپزخانه ايجاد كنيد. براي افزودن شخصيت و كارايي به فضا، عناصري مانند درهاي كشويي انبار، مناطق ريزش عملكردي و گياهان داخلي را در نظر بگيريد. با نورپردازي مناسب و دكور با دقت انتخاب شده، مي توانيد ورودي آشپزخانه اپن خود را به يك نقطه كانوني جذاب و جذاب تبديل كنيد كه زيبايي شناسي و عملكرد كلي خانه شما را افزايش مي دهد.


برچسب: آشپزخانه، آشپزخانه اپن، دكوراسيون آشپزخانه، ورودي آشپزخانه،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۵۷:۳۴ توسط:ميلاد موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :