طراح طراح .

طراح

دكوراسيون آشپزخانه كوچك بدون اپن

 

فضاي ديوار در آشپزخانه كوچك بدون اپن


در يك آشپزخانه كوچك، فضاي ديوار يك املاك و مستغلات ارزشمند است. قفسه‌هاي باز يا قفسه‌هاي آويزان را نصب كنيد تا اقلامي كه اغلب استفاده مي‌شوند را در دسترس قرار دهيد و در عين حال يك رنگ تزئيني به آن اضافه كنيد. از قلاب‌هاي شيك براي آويزان كردن ظروف يا ليوان‌ها استفاده كنيد و در فضاي گرانبهاي كشو صرفه‌جويي كنيد. قفسه هاي شناور نه تنها فضاي ذخيره سازي را فراهم مي كنند، بلكه ظروف آشپزخانه يا قطعات تزئيني مورد علاقه شما را نيز به نمايش مي گذارند و حس شخصي را به فضا مي بخشند.

رنگ هاي روشن در آشپزخانه كوچك بدون اپن


رنگ‌هاي روشن، به‌ويژه رنگ‌هاي سفيد و خنثي، توهم بزرگي و روشنايي ايجاد مي‌كنند. ديوارها و كابينت هاي آشپزخانه خود را با سايه هاي روشن رنگ آميزي كنيد تا فضاي اتاق بازتر و دلبازتر شود. از استفاده از رنگ هاي تيره يا سنگين كه مي توانند فضا را بسته به نظر برسانند، خودداري كنيد. لوازم و منسوجات آشپزخانه با رنگ روشن، مانند پرده و حوله ظرفشويي، حس باز بودن را بيشتر مي كند.

لوازم خانگي فشرده در آشپزخانه كوچك بدون اپن


روي وسايل فشرده و كم حجم سرمايه گذاري كنيد كه به طور خاص براي آشپزخانه هاي كوچك طراحي شده اند. به دنبال يخچال‌هاي باريك، ماشين‌هاي ظرفشويي باريك و اجاق‌هاي كوچكي باشيد كه مي‌توانند يكپارچه در چيدمان آشپزخانه شما قرار بگيرند. وسايل چند منظوره اي را كه بيش از يك هدف را انجام مي دهند، انتخاب كنيد، مانند مايكروويو با اجاق همرفتي داخلي يا اجاق توستر كه به عنوان يك گريل كوچك عمل مي كند.

راه حل هاي ذخيره سازي خلاق آشپزخانه كوچك


با راه حل هاي خلاقانه ذخيره سازي، هر اينچ از فضاي موجود را به حداكثر برسانيد. براي استفاده حداكثري از گوشه هاي عميق و فضاهاي نامناسب، از كشوهاي كششو و سازمان دهنده در داخل كابينت ها استفاده كنيد. با قرار دادن سبدها يا سطل هاي تزئيني براي نگهداري وسايل كم استفاده از فضاي بالاي كابينت خود استفاده كنيد. نوارهاي مغناطيسي در داخل درهاي كابينت مي توانند اقلام فلزي كوچك مانند شيشه ادويه يا چاقو را در خود جاي دهند و فضاي ارزشمندي را در ميز پيشخوان آزاد كنند.

افزودن آينه


قرار دادن استراتژيك آينه ها در يك آشپزخانه كوچك مي تواند به صورت بصري فضا را با بازتاب نور و ايجاد توهم عمق گسترش دهد. نصب پشتي آينه، درب كابينت آينه دار يا آويزان كردن يك آينه تزئيني روي ديوار را در نظر بگيريد. اين ترفند ساده مي تواند آشپزخانه شما را بازتر و جادارتر كند.

از مبلمان تاشو استفاده كنيد


مبلمان تاشو يا جمع شونده را براي صرفه جويي در فضا در مواقعي كه استفاده نمي كنيد قرار دهيد. ميز قطره‌اي را در نظر بگيريد كه مي‌توان آن را براي آماده‌سازي غذا يا ناهار خوري بلند كرد و در مواقعي كه لازم نيست تا كرد. صندلي‌ها يا چهارپايه‌هاي تاشو را مي‌توان در زماني كه از آنها استفاده نمي‌كنيد، دور نگه داشت و آشپزخانه را بدون شلوغي و كاربردي نگه داشت.

به درستي روشن كنيد


نور مناسب در يك آشپزخانه كوچك براي جلوگيري از احساس تنگي بسيار مهم است. نورپردازي زير كابينت را نصب كنيد تا فضاي كار را روشن كند و به فضا فضايي ببخشد. چراغ هاي آويز يا نورپردازي مسير مي توانند نورپردازي كاربردي و تزئيني را بدون اشغال فضاي ارزشمند ارائه دهند.

ذخيره سازي عمودي را در آغوش بگيريد


با نصب كابينت هاي بلند كه به سقف مي رسند از فضاي عمودي خود نهايت استفاده را ببريد. از قفسه هاي بالايي براي نگهداري وسايلي كه به ندرت استفاده مي كنيد يا قطعات تزئيني استفاده كنيد. يك نردبان پله اي يا يك نردبان كشويي كتابخانه مي تواند به شما كمك كند به راحتي به اين قفسه هاي بلند دسترسي داشته باشيد.

آن را به حداقل برسانيد


بي نظمي در يك آشپزخانه كوچك براي حفظ ظاهري تميز و منظم ضروري است. از وسايل غير ضروري آشپزخانه يا وسايلي كه به ندرت استفاده مي كنيد خودداري كنيد. كانترها را از وسايل اضافي دور نگه داريد و فقط ابزار و لوازم ضروري آشپزخانه را نمايش دهيد.

شخصي سازي با جزئيات


در نهايت، رنگ شخصي خود را به دكوراسيون آشپزخانه كوچك اضافه كنيد. آثار هنري را آويزان كنيد، مجموعه اي از كتاب هاي آشپزي را به نمايش بگذاريد يا يك گياه كوچك در داخل خانه قرار دهيد تا حس گرما و شخصيت را به فضا بيافزاييد.

در نتيجه، يك آشپزخانه كوچك را مي توان با برنامه ريزي مدبرانه و راه حل هاي خلاقانه به يك منطقه كاربردي و شيك تبديل كرد. با استفاده از فضاي ديوار، انتخاب رنگ هاي روشن و انتخاب وسايل فشرده، مي توانيد از فضاي محدود خود نهايت استفاده را ببريد. گنجاندن راه حل هاي هوشمندانه ذخيره سازي، آينه ها و مبلمان تاشو عملكرد را بدون قرباني كردن سبك افزايش مي دهد. فضاي ذخيره سازي عمودي را در آغوش بگيريد، آن را به حداقل برسانيد، و فضا را با جزئياتي كه منعكس كننده سليقه شما هستند شخصي سازي كنيد. با اين ايده ها، آشپزخانه كوچك شما مي تواند به مركزي دنج و كارآمد براي آشپزي و گردهمايي تبديل شود و آن را به بخشي از خانه شما تبديل كند.


برچسب: آشپزخانه، آشپزخانه كوچك، دكوراسيون آشپزخانه،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۰۸:۳۶ توسط:ميلاد موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :